maandag 5 januari 2015

Poppenmeitai

Ik hou van ... draagdoeken! Ik ben er helemaal wild van! Waarom?

Lees dit maar eens ;-)

De wind die door jouw haren strijkt
gaat daarna door de mijne.
Jouw rug beschermt mij voor de zon
die op jouw gezicht gaat schijnen.

Veilig voel ik mij zo dicht bij jou
ik geloof dat ik moet gapen..
Jouw warmte, jouw geur, de schommelingen bij iedere stap
.. ik ga lekker slapen.




 Een draagdoek... Ik kan er een hele pagina mee vullen maar dat ga ik hier niet doen. Als je hier meer over wilt weten stuur ik je graag door naar de facebookgroep 'draagpraat'.

En nu to the point! Aangezien ik vaak mijn kleinste ukje (inmiddels 7 maanden) draag wilde dochterlief voor haar pop ook een drager. Niets is leuker dan mama nadoen! Dus ging ik meteen aan de slag. Eerst een beetje op internet rondgesurft om te zoeken naar een leuke en gemakkelijke poppendrager. Het is uiteindelijk een meitai geworden.

De stof heb ik gevonden bij Ikea. Die heeft de dochter zelf uitgekozen. Natuurlijk eentje met veel roze en bloemen. Bij het uittekenen van het patroon op mijn stof heb ik er dan ook voor gezorgd dat aan één zijde een roze bloem centraal staat. De achterzijde heeft andere kleuren zodat je aan beide kanten van de meitai een ander patroontje hebt. Als je de meitai dan binnenstebuiten aandoet heb je ineens een andere meitai :-)
De draagdoek is zo gemaakt dat je deze gemakkelijk aan en uit kan doen. Heel handig bij een 4-jarige die soms maar 5 minuutjes met iets bezig kan zijn...





Het patroon voor deze poppenmeitai vond ik bij kiind.nl.
De lange banden mochten voor mijn dochter nog iets langer zijn. Ik ga ze zo lang maken zodat de banden kunnen kruisen op haar rug want nu zakten de schouderbanden gemakkelijk van haar schouders af... 

Voor -en achterzijde van de poppendraagdoek:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten